2007. augusztus 9., csütörtök

A meddőség pszichoszomatikája

A minap érdekes írásra bukkantam a http://meddoseg.lap.hu/ weboldalon, ahol sok érdekes dolgot lehet megtudni. A cikket Szendi Gábor írta, "A meddőség pszichoszomatikája" címmel 2001-ben. Számomra már ez is megdöbbentő, hogy az én problémám, egyáltalán nem új keletű, hanem már sok-sok éve komoly gondokat okoz párok életében.
Közel áll hozzám a gondolat, hogy valóban a mai orvostudomány próbálkozhat és eredményeket is elérhet a meddő párok esetében. A várva várt gyermek viszont oda fog megérkezni ahol a körülmények minden szempontból adottak. Itt nem csak a tágabb környezetre gondolok, mint lakás vagy anyagi biztonság, hanem pont az anya testi és lelki állapotára. Nekem is vannak barátaim, akik elmentek lombik programra mosolyogva és optimistán. Az első érdekes módon nem az ő hibájukból, de nem sikerült. A második eredménye a gyönyörű 14 hónapos Eszter. Nekik bejött.
Sok éven keresztül gondoltam azt, hogy dolgozom, mert szeretem a munkámat, a kollégáimat és a munkahelyemre is szívesen járok be. Még anyagilag is ideálisnak mondható volt a helyzet. Mindenre és mindenkire volt időm, csak magamra nem. Nem baj, hogy többet dolgozom, mint az átlag, majd ha jön a gyerek, akkor majd leállok...de ez nem így van. A gyerek akkor jön, ha jön, ha van "helye" az adott pár életében. Ezért már egy ideje azon dolgozom, hogy megteremtsem a helyet egy gyerek számára. Többet foglalkozom magammal. Testileg és lelkileg is igyekszem minél több időt magamra fordítani. Nekem per pillanat már az is eredmény, ha látom magamon a változást. A többi meg majd adja magát...

Nincsenek megjegyzések: